czwartek, 27 lutego 2014

typowe nietypowe

coś nietypowego dzieje się w mem wnętrzu, kiedy tyle świadomości ludzkich koncentruje się na pączku;
zjadłem dwa
potem miałem ochotę zjeść jeszcze dwa
ale to było typowe
nietypowy był pomysł, żeby napisać wiersz o pączku
odrzucony
opowiadanie o pączku?
odrzucony
no to może haiku?
ależ tak! to jest to!
zabrałem się z entuzjazmem do pracy…
jak ugryźć pączka “haikowo”?

przed mem wzrokiem stanęły natychmiast
palce w lukrze
i to też było nietypowe
bo typowe byłyby: pączek-zebra (z ajerkoniakiem), a także pączek-polukrowany (z marmoladą)
ale nie
palce w lukrze

wychodząc od palców w lukrze trudno będzie zaznaczyć porę roku, tak istotną w haiku, jak i również efekt patyny, czyli, jak ja to nazywam na własny użytek efekt “zardzewiałej fizyczności świata”
mimo wszystko spróbowałem

palce w lukrze
kleją się do kierownicy
gdy z pączkiem w zębach włączam kierunkowskaz

ostatni wers stanowczo za długi
poza tym brak śladów przyrody, zaznaczenia pory roku i efektu patyny

co tu robić?
postanowiłem powalczyć dalej
- Haiku jest tylko dla wytrwałych! - mawiał mój profesor Haiku, którego zawsze chciałem mieć, a którego nie było.


lutowe słońce
czerwone oko nadgryzionego pączka
palce w lukrze

przyroda niby jest, bo “słońce” to w końcu też przyroda, na trochę “tanią” zagrywkę wychodzi oznaczenie pory roku przymiotnikiem “lutowe”; nadgryzienie spokojnie może uchodzić za efekt przemijania, patyny; w sumie haiku jak się patrzy…

ale mi podoba się średnio
i to jest typowe

6 komentarzy:

  1. lutowe słońce zachodzi
    nie byłoby lepiej? takie skojarzenie czerwonej kuli zachodzącego słońca z "czerwonym okiem nadgryzionego pączka"

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Anonimowy! Ma Pan rację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skąd to założenie, że jestem Panem?

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kawałek poetyckich rozterek, z humorem, który "łapię" i lubię. Haiku to dla mnie czarna magia. Najbardziej rzuciło mi się w oczy i pamięć zdanie "- Haiku jest tylko dla wytrwałych! - mawiał mój profesor Haiku, którego zawsze chciałem mieć, a którego nie było." :D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie, że udało Ci się to przeczytać do końca ;) miewam wrażenia, ze ostatnio ludzie nie czytają nawet do połowy tego, co mamy do powiedzenia o sobie, i o nich! również pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń